Khamis, 25 Februari 2010

Buah Mertajam....

Buah ni lebih kurang sebesar tahi kambing je. bulat-bulat bujur sikit. Buahnya kalau dah matang berwarna hitam. yang warna oren tu kurang matang. Yang warna merah tu hampir nak matang. Buah ni rasa kelat-kelat manis.

Kalau korang tahu dia punye khasiat,kelebihan kongsi dekat sini k..

3 ulasan:

  1. ni buah mertajam?? cam bukit mertajam jek.. hehe tapi tak penah pun nampak buah ni

    BalasPadam
  2. Salam,nama saintifiknya Eriglossum rubiginosum, buahnya boleh dimakan...manis&kelat rasanya.ia digunakan untuk melicinkan kulit muka,jerawat,jeragat dll &dicampur dgn bedak sejuk

    BalasPadam
  3. ni buah peberet haku masa haku kecik2 dulu.. tp setelah haku dah pindah ni..langsung haku dah x jumpa dah buah ni tau...

    BalasPadam

komen jangan tak komen k!!!