Jumaat, 5 Mac 2010

Khasiat Buah Zuriat


Sebenarnya buah zuriat ini dikenali sebagai buah adam/ buah zuriattin/buah koka. Semuanya sama. ia adalah buah asal dari pokok koka yang sekarang ramai orang dok sibuk beli buat gelang pakai kat tangan.

Pokok koka ini ialah pokok yang Nabi Noh a.s. gunakan untuk membina bahteranya ketika banjir dulu.

Dikatakan buah zuriat ini amat berkhasiat. Bila direbus ia boleh menyebabkan kita hamil dan menyembuhkan lenguh-lenguh badan.

Buahnya sebesar buah ciku tapi rupanya macam buah kurma. Ia adalah amat keras. Kalau nak pecahkan memang kena guna kudrat orang lelaki dengan sebilah parang. Dalamnya macam sabut kelapa.


Susah untuk melekat kandungan anda? Masalah Untuk Mengandung?


kami ada buah zuriat





10 BIJI BUAH ZURIAT RM100
(TERMASUK KOS POS)




Cara Keguaan:
Belah biji zuriat itu dan rebus biji dan sarungnya sekali. sehingga tukar warna seperti warna teh. Disarankan minum selama 44 hari.

(Boleh diminum pada bila-bila masa sahaja,malah buah ini juga kalau dia gosok-gosok ke sendi-sendi kita yang sakit,Insya Allah akan terasa kelegaannya)

suami isteri boleh minum.

Antara Surah yang boleh di amalkan semasa meminumnya ialah Surah Al-Imran ayat 38 & Selawat ke atas Nabi S.A.W (3 x)



MOHAMADFAREEZ@GMAIL.COM
SMS 013-2845393(FAREEZ)


27 ulasan:

  1. salam.. saya nk tnye, buah zuriat tu kena rebus camne? dgn kulit2nya skali ke kena kupas buahnya saje? sbb ade yg bgtau mcm2 cara dan tatau mana yg btul. saya nk berikhtiar utk hamil, dah kawen lebih 4 tahun, dan cuba perubatan moden serta berurut tradisional, kesuburan pun xde mslh, tp rezeki je belum ada. so nk cuba apa cara skalipun (yg halal dan menepati hukum syara') dan berikhtiar.

    BalasPadam
  2. isinya je di rebus buat minum,harga kat jordan buah ni mengikut saiz dari 50sen sebesar telur ayam hingga rm5 sebesar kepala budak.kat malaysia herganya berkali ganda.

    BalasPadam
  3. sy sedang mencr.any1 plz email me klu dpt info pembeli ek.plz...laila_krol@yahoo.com.tq...

    BalasPadam
  4. baru hari ni dapat tahu wujudnye buah nie..byk care berusaha untuk mendapatkan zuriat tpi belum ada rezeki lag..ingin cuba buah nie..sape tahu kat malaysia ni kat mne ad jual buah zuriat/koka nie...

    BalasPadam
  5. salam
    saya baru beli buah ni..
    cuba bukak blog nie..
    rumpunnyakasihharmoninyasayang.blogspot.com..
    1set ade 10 biji rm50
    xtermasuk pos

    BalasPadam
  6. sy pun sama..dh hampir 3 tahun kawen...bermcm2 cara dh kami cuba..selain rawatan doktor skrg, kami cuba buah adam ni...ibu sy beli semasa mengerjakan haji...semoga Allah permudahkn urusan kami ini...ammin..

    BalasPadam
  7. cuba web ni

    http://www.my1stop.com.my/v2/mall/?lot=738&item=6857

    BalasPadam
  8. saya hajar saya nak bagi tahu saya kenal orang jual buah zuriat itu ini pun nombornya 0192788180 dia berada di k.l cepat laa call dia stok buah zuriat itu pun terhad ohhh pasal harga saya tak pasti cuba laa tanya berapa 1kg.saya harap kamu semua berpuas hati nanti...

    BalasPadam
  9. assalamu alaikum saya aisyah saya nk bagi tahu saya juga kenal orang jual madu dgn alhabbatulsawda(black seed) sangat bagus untuk kesihatan bagi lelaki mahu pun perempuan,satu botol harganya kalu tk silap RM.25.00 saja khasiat madu ini sangat bagus untuk ibu lepas bersalin,menguatkan badan,tambah air susu,merapatkan otot otot rahim,membuang angin dlam badan,dn banyak lagi khasiatnya,kalu bagi lelaki_malu laa saya nk cakap faham faham la sendiri!!!!!!! maaf ye w.salam ooooh lupa pula mau bagi nombor 0192788180_0132737078 kedainya di medan mara k.l nama kedainya al dukan al arabbi

    BalasPadam
  10. kat medan mara? area mana?

    BalasPadam
  11. Medan MARA, kat SOGO, Sebelah PERTAMA....

    BalasPadam
  12. maaf kerana lambat jawap,salam buat semua, ini alamatnya,1-13 tingkat bawah,medan mara,jln raja laut,kuala lumpur

    BalasPadam
  13. sya ingin mencari pengedar buah zuriat,saya ada 25 kg siapa yang beminat sila call saya 0132737078 segra....

    BalasPadam
  14. ada org kata rendam dgn kulit2 sekali yg tu camne ya?

    BalasPadam
  15. berapa harga untuk satu kilo?

    BalasPadam
  16. Hai, boleh saya tau mana nk dpt buah zuriat ni?? sila inform sy scepat mungkin blh?

    BalasPadam
  17. salam..sya nk tnya..air buah nie kna mnum dua2 ( suami dn istri ) atau istri sja..

    BalasPadam
  18. dua2 boleh minum xder masalh...ada yang cakap isteri sahaja ada yang cakap dua2 boleh..terpulang la..

    BalasPadam
  19. wah...agak murah...sy baru beli harga rm60 siap pos...huhu dua bijik je...

    BalasPadam
  20. mail detail kat saya yer
    nosx_vampire@yahoo.com

    p/s: nak bagi kat akak sbb lom dapat zuriat lagi ni (xsabar nak anak sedara sulung)

    BalasPadam
  21. Buah zuriat juga dipanggil buah hawa. Banyak khasiat buah zuriat nie. Pengedar buah zuriat import buah zuriat dari Mekah saja ka?

    BalasPadam
  22. salam,saya baru dapat buah nie,kawan beli kat mekah,dia bagi 4 biji,alhamdulillah,moga buah nie membawa hasil utk saya mendapatkan zuriat...insyallah

    BalasPadam
  23. Salam.. Sy nk tny buah zuriat ni sama ke dgn bunga zuriat??

    BalasPadam
  24. sy ad jual buah zuriat ni.sbiji rm10,bli 6iji rm50.boleh call 0192831099(jannah)

    BalasPadam
  25. assalamu alaikum.....
    siapa yang mencari buah zuriat & serbuk debunga kurma
    sila ke blog kami
    http://fatemah-abdullah.blogspot.com

    BalasPadam
  26. Assalamualaikum...
    sy dh try minum air buah zuriyat ni dr pmbrian ikhls kwn sy...suami sy guna grgaji kecik utk belah kulit luar dn tukul utk pechkn isi dalam, mmg sush mgkin krn khasiatnya yg mmrlukan usha utk brhasil. Alhmdulillh sy hamil lps 2 mggu mnum air2, tp 2 bln pregnnt sy ggur mgkin blum rzeki lg kot...ms2 sediih sgt hnya Allah yg tahu. Sekarg sy tgh cari buah zuryat lg, hrp2 bleh pregnnt plak.....

    BalasPadam

komen jangan tak komen k!!!