Ahad, 1 Februari 2015

Tips Mengemas Barang untuk Bercuti

Tips Mengemas Barang untuk Bercuti - Hi semua pegunjung Khasiat & Manfaat Petua Warisan, Pada Artikel yang anda baca kali iniTips Mengemas Barang untuk Bercuti, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya.Mudah-mudahan isi postingan yang kami tulis ini dapat anda fahami.Baiklah,selamat membaca.

Tajuk : Tips Mengemas Barang untuk Bercuti
Link : Tips Mengemas Barang untuk Bercuti

Baca juga


Tips Mengemas Barang untuk Bercuti

Mengemas barangan untuk bercuti perlulah bijak bagi meringankan beg dan memudahkan pergerakan. Kali ini dikongsikan tips mengemas barang untuk bercuti sebagai panduan asas kepada anda yang akan pergi bercuti. 

Tips Mengemas Barang untuk Bercuti
Tips Mengemas Barang untuk Bercuti - Sumber gambar thecarefreetraveler.com
Sebelum ini dikongsikan mengenai tips bercuti murah. Beberapa tips mengemas barang untuk bercuti adalah seperti berikut:

1. Tips mengemas barang untuk bercuti dengan memilih beg kecil
Apabila membawa beg kecil, pasti kita akan berusaha untuk mengurangkan jumlah barangan yang dibawa. Pilih beg yang bersaiz kecil, namun tahan lasak. 

2. Tips mengemas barang untuk bercuti dengan membawa pakaian yang sesuai
Pilih pakaian berdasarkan keadaan cuaca dan jenis aktiviti yang akan dilakukan. Misalnya, jika hendak mandi pantai, bawalah baju renang. Jika hendak mendaki bukit, seeloknya bawa baju sukan. Jika cuaca sejuk, bawalah pakaian tebal. 

3. Tips mengemas barang untuk bercuti dengan menghadkan bilangan pakaian
Hadkan bilangan pakaian yang dibawa dengan suaipadan pakaian. Misalnya sehelai skirt dan seluar panjang hitam boleh dipadankan dengan pelbagai warna baju. Jika anda bertudung, bawalah tudung yang warnanya boleh dipadankan dengan pelbagai baju. 

4. Tips mengemas barang untuk bercuti dengan membawa barangan penting
Jangan lupa membawa dokumen penting seperti kad pengenalan, passport, lesen memandu dan tiket kapal terbang. Barangan seperti telefon bimbit (dengan pengecas), pen, kad kredit/debit dan ubat juga perlu dibawa.

5. Tips mengemas barang untuk bercuti dengan membawa barangan peribadi
Jika menginap di hotel, tuala, syampu dan sabun mandi disediakan. Anda hanya perlu membawa berus gigi, ubat gigi dan pembersih muka. Untuk dandanan diri, bawalah barangan seperti sikat, krim pelembap dan bedak (isikan dalam botol kecil). 

Diharapkan perkongsian tips mengemas barang untuk bercuti ini berguna untuk anda. Ingatlah bahawa anda hanya perlu membawa barangan yang penting sahaja. Tidak perlu membawa semua barangan yang tidak penting.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kongsikan kegunaan ataupun khasiat lain yang anda ketahui.