Ahad, 25 Januari 2015

Petua Kekal Sihat dan Cergas

Petua Kekal Sihat dan Cergas - Hi semua pegunjung Khasiat & Manfaat Petua Warisan, Pada Artikel yang anda baca kali iniPetua Kekal Sihat dan Cergas, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya.Mudah-mudahan isi postingan yang kami tulis ini dapat anda fahami.Baiklah,selamat membaca.

Tajuk : Petua Kekal Sihat dan Cergas
Link : Petua Kekal Sihat dan Cergas

Baca juga


Petua Kekal Sihat dan Cergas

Di dalam artikel yang lepas saya pernah kongsikan mengenai tips kuruskan badan tanpa ubat. Kali ini akan dikongsikan mengenai petua kekal sihat dan cergas yang mudah untuk diamalkan oleh setiap individu. 

Petua Kekal Sihat dan Cergas
Petua Kekal Sihat dan Cergas - Sumber gambar celebrationlife.com
Memiliki tubuh yang sihat dan cergas pasti menjadi impian setiap insan. Petua kekal sihat dan cergas yang boleh diamalkan adalah seperti berikut:

Berjalan kaki untuk kekal sihat dan cergas

Amalkan berjalan kaki sekurang-kurangnya selama 30 minit pada setiap hari. Selain daripada melancarkan proses pengaliran darah, stamina dan ketahanan tubuh badan juga dapat ditingkatkan. 


Berfikiran positif untuk kekal sihat dan cergas

Selalu berfikir positif dan optimistik di dalam membuat keputusan atau tindakan. Minda yang positif akan menghasilkan tubuh yang sihat dan cergas. 


Rahsia cinta/ kasih sayang untuk kekal sihat dan cergas

Perasaan cinta/ kasih sayang baik untuk kesihatan jantung anda. Sebaliknya dengki, marah atau perasaan buruk yang lain akan meningkatkan risiko serangan sakit jantung.


Minum teh untuk kekal sihat dan cergas

Teh mengandungi antioksida yang bermanfaat untuk mengurangkan risiko penyakit jantung dan barah. Amalkan minum sekurang-kurangnya secawan teh hijau pada setiap hari. 


Sedut udara segar untuk kekal sihat dan cergas

Peruntukkan masa selama 10 minit pada setiap pagi bagi menyedut udara segar. Ia mampu membuatkan anda berasa segar sepanjang hari. 


Meditasi untuk kekal sihat dan cergas

Meditasi boleh membantu menghilangkan tekanan perasaan anda. Bagi penganut agama Islam, amalan solat sunat pada waktu malam merupakan terapi mental dan fizikal yang baik untuk tubuh badan.


Oleh itu, diharap perkongsian mengenai petua kekal sihat dan cergas ini dapatlah anda amalkan dalam kehidupan seharian. Jangan lupa untuk menghargai kesihatan diri anda agar ianya terus kekal berkekalan. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kongsikan kegunaan ataupun khasiat lain yang anda ketahui.