Sabtu, 17 Januari 2015

Tips Membuat Keputusan

Tips Membuat Keputusan - Hi semua pegunjung Khasiat & Manfaat Petua Warisan, Pada Artikel yang anda baca kali iniTips Membuat Keputusan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya.Mudah-mudahan isi postingan yang kami tulis ini dapat anda fahami.Baiklah,selamat membaca.

Tajuk : Tips Membuat Keputusan
Link : Tips Membuat Keputusan

Baca juga


Tips Membuat Keputusan

Membuat satu keputusan adalah sukar kerana ianya melibatkan kesan terhadap masa hadapan. Semoga tips membuat keputusan yang akan dikongsikan pada kali ini boleh digunakan sebagai panduan asas. 

Tips Membuat Keputusan
Tips Membuat Keputusan - Sumber gambar dylansimon.com
Setiap hari kita dibebani oleh pelbagai masalah terutamanya berkaitan kerjaya,cinta, rumahtangga dan banyak lagi. Berikut adalah beberapa tips membuat keputusan:

1. Tips membuat keputusan - Lihat pro dan kontra
Fikirkan kebaikan dan keburukan terhadap sesuatu keputusan yang akan dibuat. Berfikirlah secara rasional dan logik dari pelbagai sudut pandangan yang berbeza.

2. Tips membuat keputusan - Berdoa 
Berdoalah agar diberikan petunjuk untuk membuat keputusan yang benar. Bagi yang beragama Islam, seeloknya lakukan solat Istikarah. 

3. Tips membuat keputusan - Pertimbangkan akibat
Setiap keputusan yang dibuat pasti ada akibatnya. Pertimbangkan dengar sewajarnya mengenai akibat atau risiko yang perlu anda hadapi itu. 

4. Tips membuat keputusan - Bertenang
Jangan sesekali membuat keputusan ketika anda sedang marah atau rasa dendam. 

5. Tips membuat keputusan - Yakin dan redha
Yakin dan redha dengan keputusan yang anda buat. Walau apa pun yang berlaku, jangan sesekali menyalahkan takdir. 

Oleh itu, buatlah keputusan yang anda rasakan terbaik. Ingatlah bahawa tiada perkara yang benar-benar sempurna di dunia ini. Jangan sesekali menyesal di atas apa yang terjadi. Semoga perkongsian tips membuat keputusan ini berguna untuk anda. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kongsikan kegunaan ataupun khasiat lain yang anda ketahui.